att besserwissra

Idag vaknade jag (efter att ha snoozat i ungefär trekvart) och tyckte att jag kunde bli lite nutidsorienterad samtidigt som jag åt frukost genom att kolla på nyheterna samtidigt (eftersom jag gjorde DNs nutidstest igår och chansade på alla frågor och därför bara fick ett av tio rätt). Tyvärr visades inga nyheter vid den tiden så jag hamnade framför ett finskt program om ett gäng som gick en pilgrimsfärd. (Ja vi har ju inte görmånga kanaler men vi betalar ju iaf TV-licensen!) Jag blev otroligt sugen på att göra nåt liknande. Gå mot ett mål (för det behöver man ha, det vet vi som skrivit regleren mer än en gång. Mål, modell, styrbarhet, observerbarhet (MMSO) är lösningen på alla problem.) och tänka över sina hyss. Eller kanske tänka ut nya! :D Jag vill ut på äventyr! Pilgrimsvandring, bergsbestigning, tågluffning... Jag är öppen för förslag. Vi har iaf bokat Åre! Är supertaggad.

Ikväll har jag spelat Besserwisser med Emil, Josefin och Elisabeth. Kul spel. Och så får man använda ordet besserwissra. Jag älskar när man kan göra verb av substantiv! Josefin höll på att vinna. Men sen besserwissrade Emil henne och flyttade tillbaka henne tre steg, Elisabeth zwappade så hon fick arkitektur, hon själv zwappade bort näringsliv till en enkel kategori men fick en svår fråga och jag zwappade bort konst mot tradition och tro. Hon blev mycket upprörd och höll en lång monolog om hur vi konspirerat (inte tranpirerat) ihop oss emot henne. Speciellt eftersom tradition och tro är hennes favoritkategori.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0