En helt annan historia

Ja så kom de äntligen hit, gänget. Efter lite olika sms hit och dit träffades vi till slut på Hauptbahnhof. De var plus en Johan! The more the merrier. Vi ödslade inte så mycket tid utan käkade och drog sen till Altstadt för att göra D'dorf osäkert. Det slutade på en bar där vi gjorde ett eget dansgolv (några stackare dansade där innan men de kom snabbt på bättre tankar och lät oss studsa ifred).









Nästa dag promenerade vi i D'dorf och passade på att leka där det gick att leka. Nästan överallt alltså...


På kvällen fortsatte vi lekandet vilket slutade med Robinson. Först röstades Curry ut, sen Johan och sen jag. Vi åkte till andra sidan (=andra madrassen) och fick stå på plankan för att försöka komma tillbaka till lag syd. Jag vann inte. Curry vann och var mycket nöjd. Hon var även nöjd med sin Morran-outfit beståendes av ett påslakan. Hon var inte lika nöjd med sin Pago.

 

 

På söndagen åkte vi till Kieferstrasse för att kolla på huskonsten. Sehr cool indeed.

Där insåg jag även att jag ser ut som ett barn. Jag måste börja gå i klackadojs så att det blir lite längd på mig.

 

Sen visade Fröken E sina ingenjörsskills med hålla-fönstret-öppet-med-strumpbyxor-tricket. Efter det drog vi till TV-tornet och passade på att hoppa lite på vägen dit.

I TV-tornet fick vi se solnedgången (Sonnenuntergang) och luta oss mot fönster. Det var läskigt.

På måndagen var det Fröken E:s födelsedag. Det firade vi med Mexikanskt. Mycket smarrigt. På tisdagen försvann de lika snabbt som de hade kommit. Tjoff poff!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0