Fußball

För en gångs skull tyckte jag att det var lite kul med fotboll. Jag såg nästan alla tre gruppspelsmatcher och hejade på Sverige hela kvartsfinalen. Att slå Japan trodde jag skulle vara piece of a cake. Vi hade gjort vårt bästa för att se svenska ut. Hade gult och blått på oss, flaggor på kinderna, blå och gula naglar. Och så förlorar vi. Det var jag inte alls beredd på. Jättedumt. Det är tråkigt att förlora. Jag blev arg och drämde mina knutna händer med blå och gula naglar i bordet. Inte fick vi fler mål eller hamnade i final för det.

Bilderna är tagna innan allt hopp
försvann, därav leendet...

Nu har jag ännu en gång fått förklarat för mig vad offside i fotboll är. Antagligen har jag glömt bort det till nästa match. Vissa saker fastnar inte. Man måste, som mamma med psalmerna, ha motivationen för att lära sig saker. Fotboll är oerhört omotiverande för moi. Men har man inte motivationen kan man ju alltid hoppas på att kunskapens moder (efter google och wiki då alltså) Repetition ska fixa biffen.

Nu hoppas jag hursomhelst på brons. Det är ändå roligare än silver.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag håller med - brons är roligare än silver:-) HEJA SVERIGE!!

2011-07-15 @ 08:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0