Borttappad

Volker kommer på onsdag! Så himla kul! Freue mich.

 

Jag har köpt en cykel. Den är rosa och har allt en cykel ska ha. Förutom cykelkorg, så Maria vinner fortfarande. Den har fotbroms, tre växlar, stänkskärmar, pakethållare och en fungerande dynamo. 35 € kostade den. Annars var det mest skräp på marknaden.

 

Nu cyklar jag alltså överallt. Därför tappar jag även bort mig hela tiden. Trots att jag har två kartor över DD. Jag köpte cykeln igår och hittills har jag tappat bort mig tre gånger. När man cyklar överallt (och har ca 25 minuters cykelväg till Zentrum) upptäcker man mycket mer av en stad. Speciellt om man tappar bort sig. Tyvärr vet man ju inte riktigt var man är när man är just borttappad och det är svårt att tappa bort sig till precis samma ställe igen. Tappar man bort sig 03.12 en tidig söndagsmorgon/sen lördagsnatt är upptäckandet begränsat på grund av dåligt ljus.

 

Idag har jag tappat bort mig till fots. Jag och Anna, som är en av tjejerna jag bor med, tappade bort oss till en koloniträdgård. Typ som den vid Fjärdhundragatan i Uppsala. Fast med mindre vägar. Innan dess hade vi precis tappat bort oss till en lekplats. Typiskt bra ställe att vara borttappad på!

 

Idag har jag även lärt mig (eller iaf repeterat) ordklasser och predikat och annat som verkar vara nyttigt att veta vad det är när man ska lära sig grammatik.

 

För övrigt verkar detta vara störtskurarnas stad. Oerhört oberäkneligt. Jag går ingenstans utan min röda regnjacka. Som tyvärr matchar dåligt med min nya cykel.

 

För övrigt är för övrigt och oerhört mina favorituttryck. Och eftersom det här varken är ett PM eller en C-uppsats utan min blogg gör jag som jag vill och skiter i att ”kill my darlings” och fortsätter att använda dem så mycket jag vill. Tjingeling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0