Flytt

Det händer grejer. Kanske inte i bloggen. Men lite i Düsseldorf. Jag har flyttat nu igen. Tredje stället jag bor på i DD (orka skriva ut hela det konstiga stadsnamnet varje gång…). På det här tredje stället bor ungefär halva tyskakursen (för en gångs skull överdriver jag inte). Vi är fjorton på kursen. Åtta bor här. Vi har ett helt hus för oss själva men det är indelat i fyra lägenheter. Vi har en pool utan vatten och inget Internet. Sen är det en bit från stan också. Jag ska försöka få tag i en cykel. Tips någon?

 

Provade att gå hem idag. Det tog en timme och två störtskurar. Första störtskuren klarade jag mig undan genom att springa in i ett sånt där litet ”hus” för kundvagnar. Det regnade så mycket att det blev en mindre sjö på marken. Sjön flöt så sakteliga in i mitt krypin och jag fick klättra upp lite på kundvagnarna för att inte bli blöt om fötterna. När det slutade regna var jag således redan torr. Men tyvärr måste ju ying vägas upp av yang. (Eller om det är tvärt om… Eller om jag inte missuppfattat ying och yang helt. Möjligheten finns ju…) Därför fanns det inget krypin nånstans som jag kunde gömma mig i när den andra störtskuren kom. Blev genomblöt eftersom jag valde att skydda väskan med min regnjacka (där datorn var) istället för mig själv. Jag har bestämt att det inte ska regna imorrn.

 

Schlafen so…


Kommentarer
Postat av: bettisyeah

halloj:) kul regnhistoria, skrattade högt för mig själv när jag såg det framför mig, du uppkrupen i ett vagnbås..sen tänkte jag bli språkpolis och säga heter det inte Yin och Yang..men när jag kollade upp det på internet så fanns det båda..tidplan/tidsplan-syndromet:) har kanske börjat på en blogg..men ska skriva lite mer innan jag berättar adressen...men du har inte internet hemma nu alltså? puss

2011-06-17 @ 12:09:01
Postat av: snoffsan

8 personer/4 lägenheter= 2 personer i varje. Vem bor du med emma? Eller let me put it this way. Vem bor vi med när vi kommer och kikar förbi? =) Bettan har tagit fram piskan och satt igång vår planering. Nu siktar vi på dussedorf den 10-11 ish. You do the math(erhm bettans födelsedag)... pusspuss!

2011-06-17 @ 12:32:03
Postat av: Lisa

Adress??

2011-06-22 @ 22:07:41
Postat av: Lisa

Adress??

2011-06-22 @ 22:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0