Utan internet i två veckor!

Hej på er.

Jag har inget internet. Jag är internetberoende. Därför går jag runt och har abstinens dagarna i ända. I brist på internet har jag blivit sjukt bra på spindelharpan.

Nu är jag på Starbucks. Där kan man köpa en tall chai tea för 1,90 € och surfa gratis. Vilket jag gör nu. Jag försöker hitta ett nytt boende igen. Med internet. Närmre stan. Förhoppningsvis i en lägenhet innehållandes tyskar. Nu snackar jag mest svenska. Det är ju också trevligt men tyskan blir ju inte direkt bättre av det. Tyvärr verkar inte folk vilja hyra ut rum i en månad i den här stan. Så vi får se hur det går med det där...

Igår och idag har det inte regnat! Unglaublich! Lämnade ju ett 30gradigt Sverige och koncentrerade mig mest på shorts och kjolar när jag packade. Det var dumt. Regnbyxor och vattentäta skor borde jag koncentrerat mig på istället. Och eventuellt att ta med mig tyskaanteckningar från Praktisk tyska 1. Men sånt därnt är svårt att komma ihåg när man packar samma dag som man ska åka.

I onsdags åkte jag och Rosa Faran till Saturn för att köpa en billig digitalkamera så att jag skulle kunna ta kort på Volker när han kom och hälsade på. (Och på annat här i DD också eftersom telefonminnet börjar ta slut och eftersom jag tydligen lämnade sladden för att föra över bilder hemma.) Jag hittade en fin Canon Ixux 105. Rosa. :) Sehr zufrieden. Sen kom jag hem och laddade den, åkte in och mötte Volker, åkte hem igen och skulle börja ta kort. Kameraeländet hade inget minneskort. Fantastiskt frustrerande. Dessutom var det feiertag i torsdags (röd dag) då är allt stängt och man kan inte få tag på ett endaste litet minneskort. Så det blev ett suddigt mobilkort på mig och Volker i torsdags som jag inte kan visa eftersom jag inte kan föra över bilder från telefonen. Suck.

Hursomhelst var det hur kul som helst att träffa Volker igen. Han var precis som vanligt och vi sjöng som vanligt,  skrattade som vanligt, dansade som vanligt och spelade königsspiel som vanligt. Königsspiel slutar alltid illa. Man borde lärt sig. Men man är ju dummare än ett marsvin emellanåt. Volker åkte hem nästa dag och sen blev det midsommar. Vi firade riktigt svenskt med tacos... (Vad skulle vi göra rå??) Jag och Bengan blev the midsommer crashers och stormade en midsommarfest som tyska i praktiken hade (de som är lite bättre på tyska och är här i ett halvår och gör praktik). Där vare fullt ös. Stannade till 3ish och jag hade lovat mig själv att göra en midsommarkrans. Cyklade hem och plockade det jag hittade i en park i närheten av posener strasse 61 (bara lite kvistar från ett träd och några gula blommor som växte som ogräs). Gjorde en krans när jag kom hem och hade på mig den i cirka 15 minuter. Totally worth it.

Eftersom jag inte vet var jag bor om en vecka säger jag inte vad jag har för adress nu. (Det har jag ju iofs redan gjort...) Förhoppningsvis bor jag på Am Wehrhahn 57 om en vecka. Min tur borde ju vända nån gång kan man tycka. Hej på er.

Kommentarer
Postat av: snoffsan

åååhh, nu blir jag närvös- vart ska vi bo :P. Men en annan sak, om du ber någon "hemma" att skicka din kamerasladd till mig hemma i danderyd kan jag ta med den ned till dig =)Lycka till med boende nu! Pusskram!

2011-06-27 @ 18:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0