Confessions

- God afton pemma.

- Va!? Vem där?!?!

- Det är ju jag! Ditt samvete...

- Åh nej! Inte du nu igen. Vad vill du idag då?

- Ptjaa. Höra mig för lite grann bara. Kolla så att du mår bra och så.

- Bullshit! Du vill alltid sätta dit mig. Jag litar inte på dig en sekund! Vad vill du egentligen?

- Hörrudu. Du ska vara tacksam att du har mig! Jag är ju bara lite nyfiken. Vill inte alls sätta dit dig. Men du, hur var balen? Var den alldeles, alldeles underbar?

- Åh, balen! Den var alldeles, alldeles underbar! Hade hur kul som helst. Lite tråkiga sånger bara. Dessutom stod det specifikt i menyhäftet att spontansång inte var uppskattat under middagen. Försökte piffa upp UTNs festsång med andrastämman men de började för lågt så det sket sig. Annars var det bra! God mat. Jag åt till och med upp hela förrätten. (Minus lite löjrom som jag (mycket diskret) lyfte över till hulkens tallrik.) Det var rökt lax och jordärtskockspanacotta. OCH en massa grönt tjafs som jag också åt upp!


- Nähe!

- Joho! Varför tror du aldrig på mig?

- Jag tror på dig såklart! Är bara imponerad! Vad hände sen då?

- Tack ska du ha. Jo sen åt jag upp huvudrätten och efterrätten också. Lyssnade på Gôssegôbbera (Värmlands manskör) och tog alldeles för många kort. Sen blev det kaffe och chokladbit.

- Var det ingen dans?

- Jo.

- Varför så kort i tonen?

- Jag vet var du vill komma. Du undrar varför jag har en bula i pannan.

- Hehe. Ja nu när du nämner det så...

- Ja, jag råkade hoppa in i hulken och träffa hans tand med min panna. Big deal!?

- Nejnej. Ingen big deal alls. Jag undrar bara hur det är möjligt. Aldrig hört om den sortens skada förut. Men du vad var det W:arna kallade dig för?

- Studsboll.

- Fröken E då?

- Virvelvind.

- Ja men se där. Allt har en naturlig förklaring.

.....

- Du samvetet!?

- Ja pemma?

- Är det inte du som ska säga åt mig att jag borde gå och lägga mig?

- Jo tusan! Du ska ju vara på ångan klockan 07.00 imorrn för att åka till Södertälje! Och det är inte vintertid vi snackar då, utan sommartid!! Vad gör du uppe såhär dags?

- Ja, jag undrar vem det är som håller mig vaken. Inte är det jag i alla fall!

Kommentarer
Postat av: bettis

vill bara säga att jag gillar dig:)

2011-03-30 @ 22:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0