Facebook overload!!

Det är tokigt det där med facebook... Lite som ett wikipedia om bekanta och bekantas bekanta. Om man är så nyfiken som jag är kan man få reda på det mesta. Man måste bara kunna systemet tillräckligt bra. And I know it. Har man ändrat språket till tyska är det dock lite knepigare. Veranstaltungen. Anstupsen. In einer Beziehung. 7 gemeinsamme Freunde. Jag lyckas såklart snoka även på tyskspråkiga facebook.

Ibland får man dock reda på saker man helst inte velat veta. Men min nyfikenhet vinner alltid över vad hjärnan anser vara bäst. Därför snokar jag på livsfarliga ställen fast att jag vet att jag inte borde.

Att puffa/pokea/anstupsa folk får man inte heller göra hursomhelst. Inte som tjej iaf. Det betyder nämligen (enligt en oerhört vetenskaplig teori) att man är intresserad. Som tjej får man bara puffa tjejer om man vill vara på den säkra sidan (och inte få nån att tro att man är intresserad). Som kille gäller helt andra regler. För varför skulle det vara jämställt? De kan puffa vem som helst, hursomhelst utan att det kan tolkas som nånting. Tydligen. Frågan är om alla på hela facebook vet att dessa puffar inte kan tolkas som nånting eller om några tror att dessa puffare faktiskt är intresserade. Jag har inte löst detta mysterium men håller mig till att puffa tjejer, om jag nu nödvändigtvis måste puffa någon, för att vara på den säkra sidan. Jag undrar om gilla/like/gefällt mir funkar på samma sätt. Antagligen gäller helt andra regler då... Jag är egentligen trött på det där analysernadet fram och tillbaka och tycker väl att folk kan säga rakt ut vad de tycker istället för att antyda det via en puff eller ett gillande på facebook.

Vore det inte mycket enklare om vi hade levt för 100 år sen utan facebook och sms? (Och dessa förgjordade digitalkameror som gör att man finns taggad på facebook innan man vaknat nästa dag.)

Yeah, I know it's stupid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0