FAQ

När man har en såhär populär blogg som jag har får man många frågor. Därför tänkte jag nu besvara de frågor jag fått efter min kortkommandosuccé häromdan.

+ och ? är ju samma knapp, varför skriver du Ctrl + ??
Även solen har fläckar. Till mitt försvar brukar jag (ja, jag skriver och förklarar ju kortkommandon lite då och då, jag kallas ju inte kortkommandodrottning av en slump) skriva Ctrl + och så den aktuella knappen. Därför blev jag i fascinationens hetta aningens överexalterad över detta fantastiska kortkommando och insåg inte misstaget.

Varför ville du inte avslöja kortkommandot när det redan låg uppe på facebook?

Jag har faktiskt inte alla mina tusentals läsare som vänner på facebook. Det var de jag inte avslöjade det för (mamma och pappa alltså. Jag har 315 vänner på facebook. Efter enkel huvudräkning inses det alltså lätt att jag inte har tusentals läsare men jag hoppas att ni förstod ironin redan tidigare.)

Jag trycker Ctrl + och allt blir bara större och större! Hur får jag det tillbaka som vanligt!?!?
Alltså. När man trycker kortkommandot i en webläsare förstoras bara allt. Det coola är när man använder det i word (eller skype) eftersom man då börjar skriva upphöjt. Ctrl + och Ctrl - förstorar och förminskar texten i webläsaren. Detta får man enkelt bort genom att trycka Ctrl 0.

Varför blir du så fascinerad över kortkommandon?

För att kortkommandon är awesome såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0