Fredag

Jag var ju på vin-ost-vin-choklad-och-vin-kväll hos Josefin häromdan. Ni vet den där dagen som var så awesome. Det visade sig att jag gillar ost. Vem hade kunnat tro det!? Smaskade i mig både det ena och det andra. Smakade tillåmed på en såndär med grönt i. (Den var helt okej men jag måste vänja mig ett tag till innan jag blir en ost-med-grönt-i-frossare tror jag... ) Jag åt så mycket ost att jag nästan glömde bort fatet med choklad som stod lite längre bort.


Fick mysa med den här lilla lurvbollen också!

Efter min 15-timmars pluggsöndag tog jag helg. I måndags var jag på årets sista skidtur med Johanna och fröken E. 3 kilometer blev det. Jag ramlade två gånger. Kände mig lite som tjuren Ferdinand när jag tumlade nerför backen och drog i rumpan i marken för att försöka stanna.

I tisdags köpte jag smör. Det är skitjobbigt. Jag stod där och suktade efter bregottet. Av mina tio minuter på Luthagens livs spenderade jag nog sju minuter framför smörhyllan. Beslut är inte min starka sida. Det blev ett lätt och lagom som följde med hem. Jag planterade också. Passionsfrukt och nån slags citrus. Sen åt vi (hemmagjorda) semlor :D Inte för att man nånsin behöver en anledning till att äta semlor men sambo-A hade haft sin allra sista föreläsning (ever. Fantastiskt!) så det var därför vi firade.



Igår bakade jag mammas bröd. Titta! Visst blev de snygga!? Riktigt nöjd är jag.



Min lunch råkade bli nybakat bröd med smör (lätt och lagom då såklart.. :/ ) och leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Lisa

1. Varför välja Lätt & Lagom när man kan välja Bregott?

2. Varför åka skidor när Vasan har varit?

2011-03-20 @ 19:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0