Kvalbal

Idag är det kvalbal. Som kvalborg fast dagen före balen och inte dagen före valborg. Jag kom på det alldeles själv. Ordet alltså. Mycket nöjd! Idag har det köpts tryck-ihop-strumpbyxor, det har danstränats, det har provats smycken, det har gjorts ansiktsmasker och det har vaxats ben! (Dessutom har det ätits en eller annan våffla! En sked med jordgubbssylt har även tappats på min balklänning. Idioti att äta våfflor i balklänning, säger ni - Hur ofta får man möjlighet att äta våfflor i balklänning? säger jag! Den är mörkblå. Kan ju nästan inte ens bli fläckar på den. Jag slickade upp det jag kunde och svabbade ut resten med disktrasan. Oklanderligt resultat!)



Som ni ser gjorde jag iaf inte ansiktsmasken iförd balklänning.

"Du kan ju inte gå på balen i ica maxi-skor, Emma!" sa sambo-E till mig igår. Och nä, det är kanske inte optimalt och ja, jag borde kanske ha vita skor. Men vet ni vad?! Det skiter jag i. Jag hittade inga snygga vita så jag tänker ha mina ica maxi-skor. De är svarta och kostade typ 100 spänn. Jag tänker bära dem stolt!

Nu har jag skor, klänning, sjal, väska, jacka, smycken, biljett & kavaljer. Det enda jag möjligtvis saknar är en kamera. Hej.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du får komma hit och låna min! Måste ju få se bilder efteråt!!

2011-03-26 @ 11:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0