Icke-fantastiskt

Idag har jag kört lastbil, charterbuss och mera lastbil i Södertälje. Den nyaste coolaste lastbilen körde jag. 60 ton, 25 meter lång, 8 cylindrar, 730 hästkrafter. Världens starkaste lastbil. Det ni. (Förf. anm: Jag har självfallet ingen aning om vad som är bra med 8 cylindrar eller hur mycket 730 hästkrafter egentligen är.)

Sen har jag varit och käkat med Gräddfil och Päron också. Italienskt. Gôtt.

Jag inser att detta inte blev ett alldeles fantastiskt inlägg... Men för att det ska bli några alldeles fantastiska inlägg måste sånna här tråkiga inlägg slinka emellan då och då.

Imorrn äre dags för Vi i Femman. Den legendariska pubrundan. Temat är charterturist. Trash, tönt eller tragisk kan man tänka om man vill. Jag, fröken E tänker trash och ska vara the sunshine girls. Hulken sparar ut lite mustasch och ska vara Günther! :)

Jag har lånat snoffsans bok Livet är en hagga. Den är fantastiskt bitter och full av ångest. Jag gillarn. Bjuder här på två ångest och två tänk, varsågoda:

Beslut beslut beslut
vad vill du ha för smak?
Bägare eller strut?
Kvalen gör dig spak

Tänk: Man får lov att ändra sig.


Du slungas ur din vagga
examen ger dig kval
livet är en hagga
som komplicerar dina val

Tänk: Problemet är för stort för att angripa, förneka det.

Kommentarer
Postat av: matilda

vem gav dig nycklar till så stora fordon??? Jag har ett svagt minne av att någon körde sin pappas nya bil lite väl nära en parkerad saab, var det 1 månad på verkstad? förstå vilken skada en lastbil skulle ha gjort

2011-03-31 @ 18:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0