hitta ut

Jag gillar Uppsala. De fixar och grejar. I november var det allt ljus på Uppsala och nu är det hittaut.nu. De har satt ut en massa checkpoints runt om i Uppsala.


(Så ser en checkpoint ut)

På dem finns en kod som man skriver upp på hemsidan och då kan man vinna priser! Syftet är att få Uppsalaborna att gå ut. Eller ja... hitta ut helt enkelt. Jag och sambo-A har hittat en massa ut! Och så har vi gått till ställen vi aldrig skulle gå till annars. Har hittat ett jättefint område på andra sidan järnvägen! Och på busstorget hittade jag en gigantisk papperskorg:

Eller är det kanske jag som krympt? Man vet inte riktigt...

Uppsala är ganska fint också. Och domkyrkan är gigantisk så det var bara det lilla tornet som fick plats på bild...


Vi var på kosläpp igen i lördags. De hade lamm som var en vecka gamla. Väldigt söta. Man fick klappa dem också.



Och här är lite bilder från brunchen! Nästan alla efterrätter var nåt med choklad. Fantastiskt! En halvtimme före brunchen stängde la de fram en massa godis. Curry försökte mörka godistallriken med ett äpple...

 


Ps 1:


Ps 2: Om inte alla popcorn i micropoppåsen blev poppade går det alldeles utmärkt att poppa dem i efterhand i till exempel en glasskål i micron. Det gjorde sambo-J. Det var mycket spännande! :)

 

 

Ps 3: Hittaut.nu finns för en massa städer!

 

Ps 4: Nej, jag får inte betalt för att göra reklam för hittaut.nu. Jag gör det alldeles gratis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0