Valborget 2011

Ja herregud det är tur att valborg bara är en gång per år. Jag gillar seriebloggerskans reflektion. Här kommer min reflektion.

1. Skvalborg. 28e april

Handlade mat för ett helt kompani. Åkte äntligen iväg till tältet i engelska parken. Jag kom dit halv tio, det kostade 20 kr att komma in (men då fick man ett snyggt armband), betalade 29 kr för en öl. De stängde tio.


2. Kvalborg. 29e april
Sov länge för jag tänkte att sova får jag inte göra på några dar så det är bäst att passa på. Lagade mat och förberedde och kollade lite på kungligt bröllop. Tassade iväg till Triangeln via Rackarberget och ett gäng danskar. Chillade i triangeln - tillbaks till Rackarberget grillade. Fanta rosé. Iväg till GHs. De jobbar tydligen inte med stämplar på Kvalborg. Därför åkte jag och lämnade cykeln på stationen och gick hem. En timme senare cyklade jag till stationen och hämtade upp Hannisen. Hon hade hittat en italienare på tåget som skulle till stocken. Vi pekade honom i rätt rikting. Själva gick vi in på GHs. Utan stämplar. Där fick man klubbor. Sånna där pizzeriaklubbor (sånna får man för övrigt aldrig i Uppsala. Eller det kanske man inte får i Karlskoga heller om man är 25+...?).


3. Valborg. 30e april
Det är ju så sjukt trevligt med valborg. Alla är glada. Champagnefrulle och forsränning. En tant kom och sålde majblommor. Vårt gäng köpte typ alla. Good for her. En flotte var lego. De kunde ta bort en massa bitar på sidorna och bygga torn. Fantastiskt.


Kaos i ekoparken. Vi hade bestämt att vi skulle sitta i ett hörn. En av oss satt i hörnet. Jag och hanna minglade runt istället. Vi hittade nästan alla. En tjej blev sur för att vi klev över deras filt. Det är ju filtar i hela ekoparken på valborg! Var skulle vi annars kliva?! Nä, den där attityden funkar inte på valborg.



Champagnegalopp. Snerikes. Massor med kö. Jag sprang iväg för att ta ut cash. När jag kom tillbaks hade de börjat släppa in lite. Så mitt gäng hade hamnat bakom ett staket. Det uppskattas inte att tränga sig och jag misstänkte att vakterna en såndär dag inte skulle vara särskilt lättövertalade till att släppa över mig. Smidig som en vessla lyckades jag ändå ta mig över staketet försvann snabbt till andra sidan kön där jag bytte outfit.



Ja ujujuj. Det är ju egentligen inte hållbar utveckling det där. Men nationerna tjänar ju pengar iaf. Och det är ju bra. Sen gick vi hem och tog en power nap till 20.30 ungefär. Grill och fest på rackarberget och fest i studentstaden. Hittade två släppbiljetter till smålands. Där vare ganska dött men vakterna var trevliga och tyckte att vi skulle till Norrlands istället. Bara att leta efter Gustav och hälsa från Christoffer. Vi kom in alldeles gratis och utan att köa. Där stannade vi till 4 halv 5. Gick hem till soluppgång och fågelkvitter.


4. Finalborg (eller Räkan) 1a maj
Jaha. Räkan alltså. Hade alldeles för höga förväntningar. Men det var skoj. Grisigt. Men skoj. De hade plastat in tavlor. Skojigast var på slutet när de spelade dr alban på repeat och folk ställde sig på stolarna och började dansa runt. O gamla klang hör inte hemma på räkan.



Jag tror att vi slutar där...


5. Postborg. Veckan efter valborgset

Ja nu är det back to reality. En massa att göra i skolan. Snö. Ångest över ickeexisternade sommar- och exjobb. Över antagligen ickeklarade omtentor och kommande tentor som inte heller kommer att klaras. Idag såg jag iaf tre riddare när jag cyklade igenom ekoparken. Sånt piggar ju upp.

Studentvägen post valborg


Kommentarer
Postat av: Matilda

i Karlstad får man klubba på pizzerian fortfarande (om man ber om det ialla fall) ;)

2011-05-05 @ 18:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0