Veckans ord

Vi har börjat med veckans ord. Har jag berättat det? Veckans ord kommer inte riktigt varje vecka men vi kallar det ändå veckans ord och skriver upp det på vår tavla i fina färger. Första veckans ord var inert. Andra veckans ord var oxymoron. Veckans veckans ord är kosmodrom. Bajkonur är Rysslans största kosmodrom.

kosmodrom = (sovjetisk eller rysk) rymdstation

Varsågoda. Nu blev ni lite allmänbildare. :)

Fikon ringde förut. H hade lekt med tangentbordet och styrplattan hade slutat att fungera. Pemma to the resque. The kortkommandoqueen kunde snabbt googla fram kortkommandot Fn F7. Styrplattan fungerade igen. Oklart hur en 1,5 åring lyckades trycka in det från första början. Hon kanske tar över min titel en vacker dag. Jag ska lära henne allt jag kan!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gilla! Yes you are the resquer (stavning??)

2011-05-04 @ 21:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0