Nörd

Sambo-A söker jobb och tycker det är kul. (Jag har inte riktigt kommit till det stadiet än om jag säger så. Anyway.)

A (exalterat): Så ska jag ut imorrn också!
Jag (förvånat): Jaså!?
Jag (tänkandes): Really? En torsdag?! Hon jobbar väl på fredag!?
A (skamset): Ja, alltså... i fält...

Glider mer och mer in i det där vuxenlivet ändå. Ut betyder inte längre att springa iväg på nation, drickandes 6:or till två för att nästa dag skita i första föreläsningen (vid 13). Ut betyder att man inte ska sitta framför en dator hela dagen utan att man ska stirra på något annat en timme eller åtta. Och tycker att det är kul.

Hade en diskussion om det där ordet en dag... Nörd. Det är ju relativt. I ingenjörskretsar är jag (nog) inte särskilt nördig. Men så kommer jag hem och får frågan "hur har du haft det idag då?" varpå jag börjar hoppa och studsa på stället och hoppar över frågan hur dagen varit och istället berättar vad som sker nästa dag. Att på torsdag, på torsdag, DÅ! Då ska vi få se när de byter ut ett kabelskåp! Ett kabelskåp. Fantastiskt.

Så tänker jag efter och börjar fundera. Blir folk sådär exalterade när de ska få se insidan av ett kabelskåp..? Hur många är det som också klappar lite på varje kabelskåp de går förbi och säger "kabelskåp!"? Och så tänker jag att i andra kretsar än ingenjörskretsar ses jag antagligen inte som lite nördig utan kanske till och med som definitionen på nördig. Sen funderar jag lite längre och kommer fram till att jag dessvärre även bland ingenjörer antagligen skulle uppfattas som nörd.

Men det spelar ju ingen roll. För jag ska få titta på ett kabelskåp imorrn!

Kommentarer
Postat av: servisexpert

Vilket stolt kabelskåp! Hade minst stått där sen 40 talet o inte hade det lidit av det. Undra bara vad luckan vägde? De hade ju lastbil för att lyfta skåpet men killen som tog luckan slängde upp eländet på axeln utan minsta bekymmer.

2011-11-17 @ 18:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0