Alla får plus!

Alex Schulman har en blogg som heter Alla får Plus! om det är nån som missat det. Jag gillar den. Förutom när han är provocerande och medvetet vill lura folk. Sånt gillar inte jag. Antagligen främst för att jag alltid blir lurad. På det hela taget gillar jag den hur som helst. I sin blogg ger han olika saker plus. Från 1-5. Det finns ett minus också. Nu tänkte jag ge gårdagens ladugårdsbesök plus!

Förutom lukten  är det bara kul att vara i en ladugård. Man vänjer sig ganska snabbt vid lukten ändå. Medan vi väntade hängde vi med katterna Fransan, Daniel och Victoria. (Fransan hette först Frans men när Frans fick ungar misstänkte de att det snarare handlade om en Fransan. Fransan fick Victoria och Daniel samma dag som ett visst bröllop.)

Vi började med att gå in till kossorna och kikade på när de åt. Inte jättesmaskiga grejer enligt mig men enligt kossorna var det som tacos. Sen gick vi in i ett rum vid sidan om där det fanns kalvar. Jag hängde mest med färskingkalven som var en vecka gammal.

Den gillade mest att suga på tummen. Eller hela handen om den kom åt. Det fanns fler kalvar men jag hängde inte så mycket med dem.

Den här sprang lite som den ville men var lite rädd och ville inte bli kelad med. Vi träffade även kalkoner och höns som faktiskt är mjukare än man tror. Kalkonerna var gigantiska och jag vågade inte klappa dem. Högljudda var de också. Sen fick vi mocka koskit! Det var kul. Men inte när jag kom till tjurarna . De kissar framåt och kladdar ner väldeliga! När jag mockat färdigt gick jag upp till höskullen där vi klättrade bland höbalar . Sen kikade vi lite på var mjölken tog vägen och sen gick vi hem.

 

Ladugårdsbesök:


Kommentarer
Postat av: Åsa

Föredömligt rapporterat! Det enda man undrar är hur besöket mottogs hos den yngre publiken?

2011-11-06 @ 11:51:02
Postat av: Mamma

+++++. Och även +++++ av den äldsta. Du har en systerson som är en hejare på att mocks och att ösa ner ensilage till fodervagnen!

Lite trött är man väl så här när lugnet lägrar sig i huset, för jag inser just att kommentaren inte är riktad till författaren utan svar på förra kommentaren!

2011-11-06 @ 18:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0