Att tala i koder

Jag har gått med i ICA student. Då får man dubbla poäng för allt man handlar och jag tycker ju sånt är lite kul. Speciellt när man får handla för poängen sen! Jag fick två nya koder till mitt nya kort och var oerhört nöjd när jag kom på att jag kunde bilda ett ord av siffrorna genom att kolla på bokstäverna som står under siffrorna på till exempel telefonen (funkar det här på smart phones?). Jag berättade glatt detta för mina roomies som exalterat började gissa på random ord på fyra bokstäver. "KUNG!!!" "Nej KING!" "SMÖR det måste vara smör!" "EMMA" Sen förstod dom att jag inte hade valt kod själv och därför inte hade kunnat välja vilket ord jag ville. Så nu har dom tystnat.

Fortsättning på listan (det är möjligt att den här listan har börjat glida bort lite från ämnet (mig) och börjat glida över på mina vänners uttryck...):
6. Du är ingen vanlig ingenjör!
7. Inte den tonen.
8. Ursäkta att jag brusade upp.

Kommentarer
Postat av: Åsa

"Förr i tiden" när man skulle välja kod till bankomatkortet kunde man välja ett ord för då stod det bokstäver under siffrorna. Det gjorde jag. Och jag kan fortfarande ordet. Men är inte så bra på sifferkoden. Sen tog de bort bokstäverna, men det gjorde inget, för jag kan mönstret på min kod. Detta funkade fint tills det visade sig att på en del ställen har de har vänt på siffrorna, dvs 1 är inte uppe i vänstra hörnet (eller om det är nere i vänstra hörnet den brukar vara, hur ska jag veta det? Jag har ju bokstavskod och mönsterminne). Låt mig sammanfatta som så - det var tur att jag hade släktningar med bättre sifferminne än jag med mig i Barcelona häromsistens... Och att jag i alla fall vet att om man slår fel kod 3 gånger på raken tar maskinen kortet.

2011-10-31 @ 08:31:32
Postat av: Mamma

Är det från mig du har stulit citatet???

"Inte den tonen, Lena lilla" fick jag slängt på mig av Gisi när jag var sur eller arg. Och då blev jag hmhmhm arg. Då stod hon inte högt i kurs på ett tag.

2011-11-01 @ 19:51:02
Postat av: Elisabeth

Jag tycker att du ska strunta i vart du har fått uttrycken ifrån och ta dem till dina..många av dessa lever ju kvar på grund av dig:) btw är jag avis på att du kan upprätthålla en blogg:)

2011-11-05 @ 22:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0