Barbahampen

Jag har ju hållit på att städa mitt rum nu i drygt ett år. Min matta heter Hampen och ser ut som barbaskön, i platt och fyrkantig form. Lurvig och svart liksom. Allt försvinner i den. Lite som med strumpor i tvättmaskiner. Barbamattan går att dammsuga i evigheter utan att den blir ren. Man kan hitta hårnålar och häftklamrar och lite av varje i den där. Jag dammsög och jag skakade och jag dammsög. Sen gav jag upp och la tillbaka den istället. Det syns ju inte på den att den inte är ren. Och jag vet ju var jag ska leta om jag tappar bort nåt.

Ps. På tal om borttappade saker har jag på mindre än en vecka hittat två av mina femton (?) borttappade hårborstar!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hårborstar är med andra ord en tröst när tillvaron fördunklas av städning. Jag skall städa i trädgårdslandet. Vem vet vad jag kommer att hitt där.

2011-10-02 @ 10:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0