En arbetsdag och två öl senare

Bestämde att det blir sovmorgon imorrn! Det är ju ändå fredag. Då får man börja senare och sluta tidigare. Sånna är reglerna. Det har jag hört. Sovmorgon innebär att jag kliver upp 06.35. Jo ja tackar ja! :)

Funny thing det där med jobb förresten. Det blir en liten chock när man kommer som student.
Jaså jaha kaffe. Gratis!? Ja men jag kan väl ta en kopp då.
Jaså jaha frukt. Gratis? Ja men ge mig ett äpple då.
Jaså jaha ett materielförråd. Får jag ta vad jag vill?! Gratis? Ja men då tar jag väl en bläckpenna, en stiftpenna, två överstrykningspennor (gul & magenta), ett post-it-block, ett vanligt block och ett sudd då. Tack.

Om jag fortfarande hade varit en vanlig student hade det där kostat mig 112 kr. Och då är bara en kopp kaffe inräknad. Det är farligt det där med gratis kaffe förresten. Speciellt om man inte är en supervan kaffedrickare (men seriöst, who am I kidding? Har ju druckit minst en kopp varje dag i snart fyra veckor nu. Och det var ju inte så att jag aldrig drack innan det heller. Kanske borde gå på avvänjning.). Lite hyper blir jag nog ändå. Men imorrn äre ju fredag. Ska kanske köra på en heldag med kaffe. Det kanske blir kul! Återkommer med resultatet.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hur blev det m skorna???

2011-10-06 @ 23:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0