plågat samvete

jogg.se mejlar mig hela tiden. Jag slänger dem direkt utan att öppna dem. Jag gissar att de undrar varför jag inte har loggat in på länge. Det är enkelt, joggpunktse. DET ÄR FÖR ATT JAG INTE SPRINGER! Eller joggar. Eller anstränger mig överhuvudtaget. Jag ligger ungefär en vecka efter med mina sit-ups (NEJ, det är möjligt att jag inte ens har hållit på i två veckor).

Jag har ofta dåligt samvete. Över massa saker. Det skulle kunna vara my middle name faktiskt. joggpunktse hjälper inte till att minska det dåliga samvetet.

Uttryck som jag är rädd att jag överanvänder:
1. Du ska ha tack (Säger jag oftast lite bittert med en ironisk ton till folk jag känner och oroväckande ofta till folk jag inte känner. Snygg-Emil hade hört en kvinna som sa så på p3 häromdagen så det kanske är nåt som används. Jag vet ju att den ursprungliga källan är EmmaG och har lärt  mig the hard way att det inte är "Du ska ha ett tack" eftersom det, naturligtvis, är en omskrivning av "Tack ska du ha".)
2. Det är möjligt (Se parentes, första stycket. Används även när jag precis har haft fel, tror jag. Det är möjligt att jag har fel.)
3. Bör (I exjobbsrapporten. Och den är inte särskilt lång än. Men det är lite väl modigt att använda "ska".)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det dåliga samvetet runs in the family... Men man kan ju göra sitt bästa för att undvika det - tex öppna nästa mail från joggpunktse och kryssa i "jag vill inte ha fler utskick från er"-rutan. See - problem solved:-)

2011-10-28 @ 08:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0