Framförallt fötter

På min önskelista ska jag lägga till spotify unlimited. Har lyssnat slut på alla mina feel good-låtar. :/ Kan inte shuffla, kan inte dansa till björnstammen. Kan inte ens vara bitter med tibuk längre.

Anyways. Idag fick jag paket!!


Mycket spännande! På handstilen misstänkte jag genast mamma. Det visade sig stämma. Eller kortet var snarare undertecknat "felprioriterande förälder".

(Long story lång: pemma går på gymnasiet, pemma har i vanlig ordning miljarders grejer i sitt ostädade rum och kan således inte sitta där och plugga, pemma väljer att sitta vid soffbordet i "finrummet" istället (antagligen var detta innan hon läste kursen Ergonomi, 50 p). I detta rum befann sig även ett gäng blommor, möjligen orkidéer, vilka trivdes bäst i temperaturen +13 °C (oklart om det finns vetenskapliga källor på deras trivseltemperatur). Rummet värmdes alltså inte upp till behagliga, ska vi säga att hon hade nöjt sig vid, 19 °C utan temperaturen låg stadigt kvar på 13. Där satt hon alltså hela hösten (har jag egentligen svårt att tro, plugghäst är inte my middle name) invirad i filtar med mössa på huvudet och försökte förstå fysik. Kommande jul fick hon ett paket med ett rim. Nä, inte rim. Det heter nåt annat. När alla ord börjar på samma bokstav. Till exempel bokstaven F. Det började hursomhelst Frusna fötter och avslutades med Felprioriterande förälder förlåtes förhoppningsvis. Paketet innehöll dunsockor och föräldern förläts. Så levde de lyckliga i alla sina dagar. Snipp, snapp, snut så var sagan slut. The end.)

Dagens paket så.


Flissockor för flickas frusna fötter. Fröken E är nog avis. Hon älskar flisjackor iaf. Hm, det stavas inte flis va? Jaja. Jag bjuder på den. Varsågoda. I'll be here all week. Fleece. FLEECE! Klockan är sent, så det så. Tack iaf mamma! (Till höger testar jag hur de skulle vara att moonwalka i. Jag tror att de har potential.)

Har fått finbesök av Kristin och lilla Agnes! Mysigt! Så nu bör jag lägga mig. Auf wiederhören!

Ps. Stort grattis till papps som kryssat fyra nya livskryss!! ds.

Kommentarer
Postat av: bettis

ja jag är avis och ja det stavas fleece, flis är små trärester..typ som barkkutter skulle jag tro;)

2011-10-18 @ 20:59:46
Postat av: pemma

hehe, ja se det där gamla kuttret. Måste vara precis samma sak!

2011-10-19 @ 22:20:23
URL: http://pemmasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0