Skor alltså

Ptjaaa. Jo igår köpte jag de svarta. Men bara för att de bruna var slut i just den butiken. Men så gillade jag de svarta ändå och mina sambosar också. Så då blev jag osäker. Men sen åkte jag ändå och bytte till de bruna när jag kom hem idag. Två par bruna 37:or fanns kvar. När jag kom hem och packade upp dem var såklart sulan i högerskon ditklistrad fel. Så nu måste jag tillbaka imorrn. Tyfiskt! Jag som bara hinner en grej på kvällarna när jag kommer hem. Jag kan ju inte byta skor varje kväll. Då hinner jag ju aldrig med nåt annat!

Andra tyfiska grejer som har hänt idag:
  • Pendeln fick stå och vänta på ett ledigt spår i morse så den kom inte riktigt fram i tid.
  • När Pendeln hade fått ett spår att ställa sig på kunde inte dörrarna öppnas.
  • När dörrarna öppnats och det bara var fyra kvar framför mig som skulle gå ut stängdes dörrarna igen och vi fick vänta en stund till.
  • Jag luktar tydligen tandläkare. Jag gissar att det inte är en komplimang.

Helt okej grejer som ändå hänt idag:
  • Melonen smsade och berättade att hon kommer hit och hälsar på!
  • När jag kom fram till jobbet (jag vet att det inte är ett riktigt jobb men jag skriver så för att det är enklare) stod där en skylt som påminde om att imorgon är det kanelbullens dag (varför har förresten inte chokladen en dag? Eller saltlakrisen?) och att då bjuder minsann Vasakronan på bullar!!!
  • När Pendeln och dörrarna väntade på bättre tider och de andra pendlarna stod och trampade otåligt väntade jag tillsammans med Bedouin Soundclash och den här låten i öronen: ------- Den spelades hela tiden (näst intill) när vi var i Kanada och jag blir på asbra humör när jag hör den. Och jag hade lite glömt bort att den fanns. Men jag gillarn. Det är den nya vakna-till-liv-efter-att-ha-försökt-sova-i-35-minuter-låten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0