Mumbojumbo

Jag drack så mycket kaffe! Kanske fem koppar. I alla fall fyra. Lite speedad blev jag. Är jag. Men inte lika mycket som man skulle kunna tro.

Sovmorgon var en ypperlig idé! Alla sambosar var faktiskt vakna. Vid sådär 06.30-tiden. Trevligt att prata med lite folk sådär på morgonkvisten (okej, might be en engångsföreteelse... "Morgonstund har guld i mund" har ju aldrig riktigt varit min grej...). Utvilad var jag också. En mycket bra morgon för att äga rum före 07. Men genom att ockupera badrummet, en halvtimme senare än jag brukar, störde jag Snygg-Emils morgonrutin. Så jag får nog fortsätta utan sovmorgon nästa vecka.

Idag har vi varit på ett viktigt möte. Vi var mycket viktiga och satt och antecknade och nickade i ett hörn. Sa inte flasklock. På vägen hem sprang jag på Snoffsan i rusningstrafiken mellan t-banan och tåget. Stod och snackade en stund på ett fantastiskt välplacerat ställe där alla sprang framåt och bakåt och hit och dit som yra höns (men ganska målinriktat åt ett håll egentligen). Var väl kanske mindre poppis.

Ikväll blire hejdåmiddag på nån mumbojumbo-restaurang för Jusåfin. Den är afrikansk. Men Curry påminde om att afrika inte är ett land så snarare är den etiopisk. Men man kan aldrig veta säkert. På söndag flyttar Jusåf... Josefin med e in. Spännanade!

Ja, det blev de bruna skorna. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0