Aldrig bliva stur

Pinnen har nu blivit ved. Men jag har sparat en liten del som en souvenir!

Jag tänkte skriva nåt smart/klyftigt/roligt men just nu kommer jag inte på nåt. Gissar att det blir ett meningslöst inlägg. Så sluta läs nu vettja.

Jaha. Vad har passerat i mitt händelserika liv idag då undrar ni. Ja, det undrar jag också. När man inte bor med sina föräldrar längre (och inte har några barn att visa hur man ska bete sig för) går det bra att inte äta mat till middag. Det går jättebra att äta äppelkaka med vaniljsås till middag istället. Utmärkt går det. Jag är mätt och belåten. Fick ju dessutom i mig lite vitaminer! Det är inte varje måltid jag får i mig vitaminer kan jag tala om.

Är magen glad är mannen glad.

Idag (eller var det en annan dag?) diskuterade vi när man blev vuxen. Vi kom inte fram till så mycket. Mer än att vi såklart inte var vuxna än. Ur en 90talist synvinkel gissar jag att jag verkar vuxen. Så är inte fallet. Är man vuxen är jag ganska säker på att man äter mat till middag. Det var en 90talist här idag. Hon ska kanske flytta in en månad eller två när vi rumstrerar om i kollektivandet. Jag tror att vi skrämde upp henne lite grann. Vi sa att det var viktigt att källsortera och att grannarna hör allt vi säger på balkongen. (Vi säger ganska mycket på balkongen.) Hon undrade hur gamla vi var egentligen. (Ouch.) Skamset la vi korten på bordet. Kanske kommer hon tillbaka.

Läggdags minus 31 minuter, en dusch och två mackor.

Kommentarer
Postat av: snoffs

en fylla om dan

gör magen glad



2011-09-29 @ 23:55:39
Postat av: Mamma om mat

Gud ser dig!

2011-10-01 @ 16:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0