Tandläkarskräcken

Idag har jag varit hos tandläkaren. Det gick över förväntan. Röntgenplåtandet och röngtenbildtagandet är nog jobbigast. Sen kommer det där momentet när de tar den där pinnen med nån tunn böjd metalltråd i änden som slutar som en nål (känns det iaf som) och sticker och trycker på tandköttet. "Ja nu har vi stuckit så att det blöder så nu kan man inte riktigt se hur det ser ut längre..." Men det de hann se var över förväntan. Eller inte under förväntan iaf. Och de tog bort lite tandsten. Och jag behövde inte betala! Och jag fick med ett gäng plasttandpetare. Eller "granar" som de kallade dem. Tandtråd är tydligen soo 1900-tal. Och plackers är inte bra det heller.

Örebro är en väldigt trevlig stad. Ska vi inte ta och flytta dit allihop!? De har förutom lila stadsbussar ett slott. Och idag upptäckte jag att det fanns en tårpil där också. Jag är ju lite förtjust i sånna...

Back in Charleswood träffade jag Älin. Klampade ner till sjön och satt å snackade ikapp. Vi hann med både baktid, nutid och framtid. "Det är ju fantastiskt. Alla jobb jag söker är gratisjobb. Det hade man ju inte tänkt. Plugga fyra år för att sen jobba gratis..." Hon är full av citat den där. Ska försöka få ett gästinlägg på bloggen av henne som handlar om San Fransisco och trollkarlar. Hon borde egentligen ha en alldeles egen blogg. Men fram tills dess ser jag det som min uppgift att samla ihop hennes citat och outa dem här till allas glädje!

Innan hemgång mot pappas viltlax hann jag med att träffa piggelin också. Och hennes man(!) och söta valp! Vi snackade också ikapp. Det är trevligt att hinna snacka ikapp med folk. Svårt att hinna med när man inte träffas ensamma.

Jäjä.

Nu firar jag årets avklarade tandläkarbesök med lite choklad. (Ca 400 gram)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad är nu detta? Uppsala har ju också ett slott! Och en tårpil eller två måste väl gå att skrapa fram i denna Linné-stad. Du flyttar ingenstans!

2011-09-26 @ 20:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0