Vattentäthet, galltvål och pålägg på tub

Fröken E tycker att jag borde komma upp mig lite (bli lite högre än tre äpplen) och därför har jag köpt skor (som inte är från Skopunkten) med klack. Och när jag blir sådär femish centimeter längre än jag normalt är får jag nästan lite svindel. Undrar om folk i 170-centimetersklassen alltid har svindel. Det blir ju så långt till marken. Anyways... Att gå i mina nya skor är tyvärr inte som att gå på bomull. Inte ens efter att jag köpte extra inlägg att ha i. Sen låter det en himla massa när jag klampar omkring i dem. Jag gissar att jag bör klacka om dem. Men, mina vänner, låt mig berätta om alternativet. Det är mina svarta tygskor från HM för 149 kr. Vattentäthet på dem undrar ni? Nolla. Därför var skorna med klack ändå ett vinnande val denna regniga dag när allt kommer omkring. Speciellt när man bestämmer sig för att ta en halvtimmes promenad på lunchen. (Till och från lunchen egentligen.)

Galltvål inköptes på grund av en liten rödvinsincident förra fredagen. Jag borde egentligen aldrig dricka rödvin om jag inte äter mat samtidig och låter rödvinsglaset  snällt stå bredvid tallriken tills jag bestämmer mig för att ta mig en slurp. Att gå runt med ett rödvinsglas (som alltså antas innehålla just rött vin) och snacka och visa shuffel moves har visat sig vara en ytterst dålig idé. Detta resulterade alltså i en liten incident där min nya vita topp var med. Den är numer prickig och varken salt eller galltvål verkar funka. Tar med den hem i helgen och konsulterar morsan hade jag tänkt. Hon har väl klorin om inte annat. Galltvål innehåller förresten palmolja. Det är typiskt dåligt tydligen. Sen innehåller det färsk(!) oxgalla. Jag vill inte veta hur de får tag i den och jag undrar vad jag egentligen trodde att "gall" i galltvål stod för innan jag läste innehållsförteckningen...

Men nu ska jag packa ihop mitt pick och pack och slänga mig i säng.

Ps. Tillus: Som du kanske har upptäckt under våra (räknade efter... aj då...) piiiip år av vänskap är jag aningens selektiv vad gäller maten. Saker jag tycker om att ha på mackan: stekt ägg (med spräckt gula, gärna ihopblandad med vitan), pepparsalami och leverpastej. Endast i yttersta nödfall äter jag en macka med dessa pålägg utan att ha smör under. Varken smör, pepparsalami eller stekt ägg med spräckt gula som helst är ihopblandad med vitan finns på tub. Tyvärr. Därför måste jag fortfarande bre mina mackor. Men tack för tipset ;)

Kommentarer
Postat av: Petter

Men Emma, Vanish är oslagbart mot rödvin. Lita på rosa ;) Trodde aldrig att jag skulle behöva ge dig husmorstips. Kram

2011-09-22 @ 10:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0