Det där är en Ibanez.

Vilka är oddsen? Drar iväg till en ö i Stockholms skärgård. Av 17 pers är 3 från Karlskoga. Fantastiskt. Vi sa ölöppnörö, gölfböllshöllörö och björnöbörgskörsö.

Vi bastade och badade i fredags. Det var stjärnklart och vi var oense om hur man hittade Polstjärnan. Jag påstod att det var de bakersta stjärnorna i Karlavagnen man skulle följa. Efter en stund blev det för kallt att stå i vattnet och stirra på himlen så vi lämnade ämnet och klev upp istället.

Här är vi på svampjakt. Först gick vi på rad men sen spred vi ut oss och gick svampgång istället (inte helt olikt skallgång).


Efter svamp kommer solsken.

Och så lite kräftskiva på det.


Det var en intensiv helg. Fantastisk men intensiv. Därför är jag trött nu. De är fina de där dubbelvearna.

Kommentarer
Postat av: frågaingvar.nu

Helt riktigt Emma, det är de bakre stjänorna på Karlavagnen man följer. Lätt som en plätt! Inte visste jag att du lyssnade när jag, något mångordig som vanligt, höll en utläggning om de cirkumpolära stjärnbilderna.

2011-09-05 @ 13:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0