onöda

Jaha då snöar det igen. Toppen... "Det här var väl onödigt!" som min hyresvärd sa igår morse...

En annan onödig sak är att någon har stulit min älskade cykel Maria. Över dagen. Mellan 07 och 17.30. :/ Min fina Maria. Med cykelkorg och växlar och bakbroms. Och blommor på ramen. Ett dubbdäck fick tjuven med sig också.

På tal om tjuv. Var på leklandet igår med två syskonbarn.
Högt uppe bland en massa kudd-klossar deklarerade J: Nu leker vi att vi är forskare!
Jag: Okej! Vad forskar vi om då?
J (efter några sekunders fundering): Nej förresten. Nu leker vi att vi är tjuvar!

Så imorgon tar jag alltså lilla skrutten till stationen istället. Hon är helt okej. Går ju framåt liksom. Och om det slutar snöa funkar hon ganska bra i kurvor också. Bakbroms har hon och tre växlar. Även om de inte är så välfungerande alla tre. Ett rejält lås har hon iaf. Så även om hon inte är så attraktiv och kanske inte så stöldbegärlig ska ingen kunna sno henne. Eller kasta henne i ån. För jag ska alltid låsa fast henne.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh neej har nån snott din cykel?! Fy tusan. Det hände ju mig också när jag hyfsat nyss hade köpt en ny. Fick som tur var tillbaka det mesta på hemförsäkringen. Men självrisken fick jag ju betala. Surt surt surt.

2012-04-01 @ 20:21:41
Postat av: Matilda

Jag bytte till sommardäck på bilen cirka 3 sekunder innan det började snöa... suck

2012-04-02 @ 18:09:40
Postat av: Mamma

Och mina nyplanterade penséer ser ledsna ut i lådan där jorden är stelfrusen.

Det är för eländigt.

2012-04-02 @ 20:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0