För framtids segrar

Ni kanske kommer ihåg att jag fick en startplats till vasaloppet? Ni kanske tänker att om man ska åka vasaloppet så borde man träna. Ni kanske undrar om den där pemma, tränade hon nånsin något mer eller var det bara den där gången i 800-meterspåret. Ni kanske tänker hur ska det gå? Kommer hon komma fram till Mora? Sålde hon sin biljett för att ha råd till hyran?

Frukta icke!

Jag har förutsättningarna på min sida. Personal trainer. Personal waxer. Craftunderställ. Nya skidbyxor. Både skidor och stavar. En buff. Craftvantar...

Jo men och träningen då?

Mja. Mjo. Det har kanske varit lite si och så med den... Men jag har varit ute två gånger till! Den här veckan. Totalt är jag nu uppe i mer än en tjejvasa! Idag var jag, Jusåfin och Lovis ute och åkte. 14 km eller så. Blev sjukt hungriga efter det och det var nära att vi åkte till donken men jag hittade ett pantkvitto från konsum så vi köpte chips och rostbröd istället. Middag (vid tiosnåret) bestod av rostmackor med scrambled eggs och varm choklad. Och chips dårå... Man ska lyssna på vad kroppen säger att den vill ha. Den vet ju såklart bäst.

Hade en mycket bra dag igår förresten. CV-granskningen var till belåtenhet och därför svängde jag förbi stadium och unnade mig. Skidbyxor. Craft. (Det är inte meningen att göra någon slags reklam för Craft. Det finns andra märken som är mycket bättre.) De är snygga. Och det är ju viktigast när man ska ta sig till Mora. Att man är snygg. Om man skulle bli intervjuad... Mitt mål är ju annars att ta mig i mål...

...och att äta så mycket som möjligt i kontrollerna så att jag tjänar in pengarna jag spenderat. I och med de nya skidbyxorna blir det väl ungefär (snabb överslagsräkning) 126 bullar jag behöver sätta i mig. Kanske kan byta ut några av dem mot blåbärssoppa. Det är nog dyrt. Energidrycken kanske är dyrare..? Vatten blir det iaf inte tal om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0