Helhelg

Fredag - Annikas presentation och examensfest. Dansade i vardagsrummet och körde hela repertoaren. Inklusive armhävningar och sit-ups inför vasan. Främst fuldans och shufflande såklart. Tyvärr levererade inte fotografen (möjligt att fotografen eventuellt var jag...) under fredagens festligheter och framförallt inte när movsen på the dansgolv skulle förevigas. Kan ju inte lägga upp bilder på folk hursomhelst. Så därför får ni bara se följande kort (obviously inte tagen av mig).

Ladies and gentlemen! Pemma (and the snögubbe) as trappvakt!


Lördag - Pannkaksfrulle, bregott och pepparsalami. E och R stekte och vände pannkakorna i luften. Melodikryss och promenad. Stockholm och Svansjön med delar ur Bounce på Dansens hus. Fantastiskt. Blev lika fascinerad av dansandet som av ljuset och musiken. Innan föreställningen ramlade vi förbi skybaren (trodde bara det stället fanns på Ångan men det är tydligen en riktig bar också!) där Jusåfin köpte en drink med chilikärnor i... Sen tog vi en bild på centralen och sen åkte vi hem och tittade på Biggest loser.



Söndag - Uppladdning inför Super Bowl genom att sova till 11. Ja, Fröken E väckte mig ju såklart som vanligt. Så jag pallrade mig till henne vid 12ish och käkade frulle. Kollade på På spåret och löste korsord. Åkte hem och såg ett gäng vänneravsnitt. Säsong 9 är fortfarande spårlöst försvunnen. :(  Youtubade Tom Brady och Super Bowl, målade naglarna blåa, repeterade reglerna och drog till E för att för första gången vara med på traditionen med Super Bowl och burgare med 35 (!) tillbehör. Mycket lyckat. (Litet minus för att Pats som vi (alla utom en) hejade på förlorade. Plus för burgarna och halftime show. Så fyllde E år så det fanns lite sötsaker också. Ytterligare plus.)

 

 




Måndag - Fortsatte helgen genom att inte göra nånting idag heller. Skulle egentligen göra saker och därför möblerade vi om. Snygg-Emils rum är nu en vägg kort och skorna i hallen har flyttat in i ett skåp. Innan det ringde jag ett samtal och ska till Stan på onsdag för att "prata om mitt CV". What is there to talk about? Detta gjorde mig hursomhelst illamående. Fröken E (som i vanlig ordning ringde och väckte mig (who needs en väckarklocka?)) pratade jag med efter samtalet och jag klagade över illamåendet. Hon undrade om jag hade ätit nånting. Nej. Hon påstod att detta kunde vara korrelerat med illamåendet. Nåväl. Hon kom hit och käkade lunch medan jag käkade frulle. På grund av den icke-effektiva dagen fick jag lätt ångest framåt 22-tiden. Bör-listan är gigantisk och måste-listan växer. Och det är bara jag själv som kan göra nåt åt det vilket jag är alldeles för medveten om. Vad lösningen på ångesten var? Jo, att

a) möblera om mera
b) flytta runt böcker
c) grilla en kyckling
d) ser fyra avsnitt Äkta människor
e) duscha.

Tänkte att jag skulle åka till Stan imorrn. Känns inte så lockande men gissar att det annars kommer att vara en exakt likadan dag som idag.

Fick förresten en ny AHA-upplevelse idag. Ordet pretentiös vet jag egentligen inte vad det betyder och därför safear jag alltid genom att inte använda sånna ord. Pretto däremot. Kanske inte slinker ur mig titt som tätt men jag har nog använt det nån gång iaf. Same same visade det sig. Hu!


Rätt svar: a) sant b) sant c) sant d) sant e) falskt


Kommentarer
Postat av: matilda

Trevligt att läsa om andras ångest och måsten sätter lite persektiv på min vasaloppsoro (ej fullt utvecklad till ångest än)

2012-02-07 @ 18:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0