Tankar inför Vasan

Två semlor idag. Inte illa.

För att ha så bra förutsättningar som jag har inför Vasan gör jag mitt bästa för att göra det så svårt som möjligt för mig själv.

  1. Jag tränar inte.
  2. Jag varierar mitt inmundigande av föda mellan a) semlor, b) mackor, c) Euroshoppers osttortellini och d) chokladpudding. Näringsinnehållet i denna föda går att diskutera. Vitamininnehållet är icke existerbart. Tallriksmodellen är inget jag jobbar efter. Om det är nåt jag jobbar efter är det HCHF-metoden (rekommenderas!).
  3. Jag gör sönder mina nya stavar.
  4. Jag blir sjuk.
  5. Jag har ännu inte funderat ut hur jag ska ta mig hem efter att jag har kommit i mål. Lifta?

Min PT säger att det ändå är den mentala utmaningen som är det svåra. Och det mentala har jag ju fortfarande kvar. Till viss del iaf. (Något som gnager på mentaliteten är min snabbgooglingsväg (ni vet den lilla rutan uppe till höger). Den googlar på google.com och inte på google.se. Är det någon som vet hur man får den att googla på svenska!? Bitte, melden Sie sich!) Saker som ändå talar för att jag otränad bör ge mig på att åka Vasan är

  1. att jag trots otränad kropp har ett oerhört tränat huvud. Jag klarar av vilken utmaning som helst. (Tränas varje dag i mitt hem av mina sambosar som mobbas för att jag till exempel råkade köpa icas lättmargarin. E var här igår och då trodde jag att det var vi mot honom som vanligt, eller iaf vi två mot de andra, men nu har de alla tre gaddat ihop sig mot mig. De säger att jag är ett tacksamt offer. Mycket bra träning inför mentala utmaningar.)
  2. att jag genom att få en dålig tid i år gör det enklare för mig själv att slå tiden, om jag mot förmodan skulle få för mig att genomföra ytterligare ett Vasalopp.
  3. att jag inte startar i sista startledet utan i näst sista startledet.
  4. att jag får mat längs med vägen.
  5. att jag kan glädja åkare som känner sig otränade som kan åka om mig.

Som en klok människa sa en gång: Hur svårt kan det va?

 

Ps. Har gjort sönder min jacka "helt om hållet" idag. Ser ingen annan utväg än att köpa en ny. Suck. Ds.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Klart att du klarar det!"Mot alla odds"

Kram!

PS Köp ny jacka för sjutton! Det är för långt kvar till Vasan och våren! Annars skickar jag någon ur förråden här i Linnebäck.

2012-02-22 @ 09:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0