Tecken & hojt

Ja det är inte bara att cykla kan jag tala om för er. Det ska cyklas i klunga och det ska hojtas och tecknas på speciella sätt. Och så ska man tänka på kadensen också.

Exemper på hojt:
Hål!
Hål i vägen modell större

Exempel på tecken:
Hand klappar mot baken
Hinder på sidan av baken som klappas kräver väjning
parkerad bil, långsamma cyklister, refug, farbror med hund

Och så lite kuriosa:
Hojt kan också vara bra som komplement till vift i andra fall när extra uppmärksamhet krävs

För övrigt kan man på vätternrundans hemsida även läsa om träning. Dåså! tänkte jag när jag läste "Minst 30-50 träningsmil" men sen fortsatte visst meningen med "inför Tjejvättern och Halvvättern". Typiskt. Längre ner kan man läsa "Minst 100 träningsmil inför Vätternrundan"... Well well... Halfway there... njae inte ens det...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där är bluff och båg! Jag hade nog inte ens cyklat 10 mil inför tjejvättern och se så bra det gick:-)

2012-06-08 @ 10:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0