Här kommer våren

Trodde ju att det var sista gången jag cyklade till ångan i fredags när jag skulle presentera. Icke. I tisdags cyklade jag dit igen för att gå igenom rapporten med ämnesgranskaren. Men det gjorde inget för jag hade solen i ögonen och vinden i ryggen! Och så sa han helt okej saker. Sen cyklade jag (troligen) därifrån för sista gången. Konsekvensen av att ha solen i ögonen och vinden i ryggen på ditvägen blev följaktigen att jag hade solen i ryggen och vinden i ögonen på vägen hem...

Två Winnerbäck, varsågoda!






På tal om här kommer våren och att ha solen i ögonen alltså. Under uppförsbackarna till Smågan började jag sjunga på den när solen började titta fram. Började skriva om texten. "Vi har solen i ögonen och det är skidor överallt." Men sen slutade jag med det och fokuserade på Lejonkungen istället. Kanske aldrig nämde det men Lisa sa att jag var tvungen att fokusera på nåt annat än att jag åkte skidor för att just glömma att jag åkte skidor. Hon brukar köra dikten tomten (nej, vi battlade aldrig. Har ju inte en chans.) och jag kom på den eminenta idén att köra Lejonkungen. Alla repliker, alla sånger. Svårare än jag trodde. Jag tror att den första repliken är Scar som säger "Livet är orättvist, eller hur? Jag blir aldrig kung och du, du får aldrig mer se solen gå upp. Adjö!" När jag hade kommit halvvägs (i Lejonkungen) kom jag på att den första repliken kanske egentligen är Rafiki som säger "Simba" samtidigt som han drar ett rött streck över pannan på den ritade Simba. Så då fick jag börja om från början. Ehm. Anyway... Hej med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0