Sen kväll med pemma II

- God kväll pemma!

- Tjenna tjenna!

- Storartade saker har hänt?

- Jaså?

- Ja, det är vad jag har hört i alla fall!

- Ja, jo. Det kan man väl säga... :)

- Spill it!

- Du undrar om jag har presenterat klart exjobbet...?

- Ja!

- Jepp! I fredags presenterade jag i Uppsala och idag på Företaget. Sjukt nöjd. Fantastisk dag. Soligt också.

- Livet leker?

- Kan man säga.

- Och meeeer?

- Jo tack, jag kom i mål på Vasan. Ja, jag får be om ursäkt, du kanske trodde att jag fortfarande irrade runt nånstans mellan Sälen och Mora? Nej då, nej då, jag kom fram till slut. 9 timmar och 50 minuter. Kan ha varit 51 minuter. Jag är nöjd. Jag var grym. (Bortsett från en liten incident i en liten (oerhört brant) backe strax innan Risberg där jag ofrivilligt gjorde den så kallade "sälen"...)

- Jajaja, vasa-schmasa! Men JOBB då?!?!? Hur gick det med jobbet? Du var på typ tre intervjuer och snackade en massa... Vad hände sen då?

- Jaså jobbet. Jo visst, nu har man ju fått one-of-those-job-things serru. På Företaget.

- Nämen! Vad roligt! Grattis!

- Tack. Du skriver utropstecken alldeles för ofta.

- Jajaja. Men är du vuxen nu?

- Vuxen!?!? Kommer inte på fråga. Det är ute att vara vuxen, det har jag hört.

- Men pemma. Du är ju inte särskilt inne...

- Pff. Det är möjligt. Men man kan ju försöka. Och vuxen tycker jag är ett lite för starkt ord.

- Jahopp. Vad hände med 2011 och tjejen med svart, stripigt hår då?

- 2011 är sooo last year! Så även den elaka tjejen. Huvudrollen eller roliga kompisen tänkte jag mig i år. 2012 är mitt år nämligen. Det är vad ryktet säger.

- Såpass.

- Jepp. Drar till kanarieholmarna på fredag förresten.

- WHAT!?

- Ja. Det är mycket varmare där. Och så är det all inclusive. Det betyder att allt är gratis. Allt.

- Du ljuger.

- Ja lite. Men mycket är gratis.

- Nu orkar jag inte höra på dig längre. Gå och lägg dig.

- Okej då. Idag är jag inte sur på nån, inte ens på dig. (Fast lite småputt över allmänna påhopp om mina oskyldiga snarkningar.) Buenas noches. Det betyder god natt. På spanska. Det är sånt de pratar på kanarieholmarna. Tror jag. Jag är förresten ekonomi-, historie- och festansvarig på resan...

- God natt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är helt klart Ditt år! Ekonomiansvarig på All inclusive resa låter bra!Och festa klarar du bra. Historieansvarig? Roliga historier - inga problem. Historisk historia - direktkontakt med frågaingvar.nu Lätt som en plätt.

2012-03-13 @ 13:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0