Träning

Jag köper grejer nu. Att ha pengar är fantastiskt. Just saying... Jag slänger mig med uttryck som "det drabbar ingen fattig" och "pengar är inget problem". Vi får väl se hur mycket månad det är kvar i slutet på pengarna. Hursomhelst har jag nu äntligen köpt spotify premium så att jag kan lyssna på musik i mobilen.

Förra helgen (under det där valborget om ni minns) började jag skryta för nån att jag skulle åka Vätternrundan. Denne någon undrade då hur det gick med träningen eftersom den ju är i början av juni. VAFALLS, skrek jag, i början av juni?! Är det sant? Och tyvärr var det ju mer sant än jag trodde. Har haft lite lätt ångest över detta den senaste veckan, främst då min hurtbulle till syster (ta inte illa upp ni andra två, ni är också hurtiga, men hon spelar ju lite i en egen division) verkar vara lite orolig för mig, samt att det verkar vara rätt snart. Och så misstänker jag att även om nio mil på skidor funkade på vilja så kanske 30 mil på cykel är aningens långt, eller länge, för att min vilja ska räcka till. Och även om viljan räcker till kanske inte kroppen klarar av det. Well well. Efter lite påtryckningar och inköpt cykelhjälm begav jag mig till "storeta" där jag fick en cykel servad och så cyklade jag hem. 17 km var det. Om det hade varit i mil hade jag cyklat mer än halva rundan. Så var ju tyvärr inte fallet. Men det gick ganska bra ändå. Dessutom kunde jag ju lyssna på musik eftersom jag skaffat premium. Och så använde jag runkeeper så var femte minut hejade den där trevliga kvinnan på mig!

Äh. Det kommer väl gå bra det här. Hur svårt kan det va?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Klart det kommer gå bra, det är ju över en månad kvar! Och jag har en gelsadel du kan få låna om du vill:-)

2012-05-07 @ 21:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0