FUA

=Frequently Used App

Jag använder appen anteckningar oerhört frekvent. Atm har jag 29 stycken anteckningar. Vad är det jag antecknar undrar ni. Det ska jag berätta.

Jag antecknar listor av olika sorter; önskelistor, skyldiglistor, förbannadlistor, attgöralistor, gladlistor, komihåglistor... Jag antecknar recept. Jag antecknar citat. Jag antecknar lösenord (var det en sån sak man inte skulle outa på en blogg..? Jaja jag kommer inte ihåg vad lösenordet går till (för det har jag nämligen, tro det eller ej, inte antecknat) så det skulle bara vara bra om nån kom på det.) Jag antecknar tips. Jag antecknar musik och bland mina anteckningar finns även en anteckning som är ett bibelord.

Här får ni ta del av några av mina citatanteckningar:

- I much rather be happy than right any day.
- So are you?
- No.
(Liftarens guide till galaxen.)

"Ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det." (Den heliga skrift)

"Den vise vill veta, den dåraktige tala." (frukostmackorköpestället, Gärdet)

"I'm like my mother - I stereotype. It's faster." (Nån serie)

Okej... Jag insåg nu att jag mest hade långa bok-/TV-/podcastcitat... Vill ju inte bli långrandig. Men några kompiscitat kan ni få.

"Varje dag jag inte har ett barn är en lycklig dag."

"Ja dom hade ju inte så mycket att göra förr. Då fanns ju inte jutubb å sånt. Då satt de så här å täljde midsommarstänger."

"I slutet blir allting bra och är det inte bra så är det inte slutet."


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag gör också listor av olika slag. Men jag har inte har någon Iphone (jaja, jag vet att det går att anteckna i min antika telefon också)så jag skriver för hand. Nackdelen är att ibland kan man inte läsa vad man skrivit. Fast på "att göra listan" kan det vara en fördel.

2012-11-20 @ 13:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0