Såklart såklart så måste han dö

Idag har jag lyssnat på soundtracket till Jesus christ superstar. Och än en gång tvingas jag fundera över mina religionskunskaper. Man är ju både döpt och konfirmerad. Och studenten har man tagit. Trots detta har jag ingen koll på vad Johannes döparen pysslade med... Ja, jag vet ju att han döpte folk hit och dit. Men mer? Jag kan inte så många av låtarna från musikalen men den lilla text som fastnat och som jag sjungit på större delen av dagen går så här: "Precis som Johannes så måste han dö. Såklart, såklart så måste han dö."

Och varför måste han det undrar ni?

Det är en annan historia. Men blev Johannes mördad alltså? Det verkar ju vara en ganska spännande bok den där bibeln...

Han kanske blev förgiftad. Det var nog en konspiration! Eller transpiration?


Kommentarer
Postat av: Anna

Det var väl nån som ville ha Johannes Döpares huvud på ett fat. (Och FICK det.) Har ett svagt minne av att jag gjort en makaber illustration av detta bibelavsnitt på någon religionslektion i lågstadiet.

2013-03-01 @ 00:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0