Självdiagnos

Jag har varit lite sjuk här ett par veckor. Jag roar mina föräldrar med att skicka mms på mina halsmandlar för att få ett utlåtande. Jag ringer vårdcentraler för att få penicillin mot halsfluss. Tydligen gör de inte sånt längre. Ger ut penicillin hur som helst. Nä, nu stärker det våra immunförsvar med en släng halsfluss så därför ska jag vara tacksam över mina svullna halsmandlar...

Jag känner mig inte särskilt stärkt. Inte så tacksam heller.

Jag känner mig mer åt det hypokondriska hållet. Idag fick jag till exempel lite ont i vänster kind. (och jag har inte ramlat och slagit mig på vänster kind, så det är inget blåmärke)

"Ahaa!" tänkte jag och googlade genast 1177+bihåleinflammation. Det stämde lite grann... men jag får hursomhelst inte söka vård förrän jag:
  •     har hög feber och fryser
  •     är stel i nacken och känner mig svag
  •     har kraftig värk över pannan och/eller näsroten och känner mig allmänt sjuk eller
  •     blir röd och svullen i huden kring ögat.
Jag känner mig ju svag och allmänt sjuk. Men jag antar att man inte får mix & matcha punkterna till ens fördel...

På vänster hals har jag en liten knöl också som gör lite ont. När jag trycker på den. Den har jag inte självdiagnostiserat än. Maybe morgondagens mission.
 
Jaha. What doesn't kill you makes you stronger. Eller som Strindberg skulle sagt: Det är synd om människorna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Krya på dig Pemma! Här har vi flunsan. Eller bara Myggan än så länge men det är kanske bara en tidsfråga innan jag dukar under med tanke på den massiva exponeringen... :)

2013-02-17 @ 23:41:41
URL: http://rottarsott.blogspot.se/
Postat av: Mor

Det känns lite bittert att inte vara tillräckligt sjuk för att få lite penicillin. Fast å andra sidan är det ju bra att inte vara så himla sjuk att man måste få penicillin. Eller....? Fast jag vet hur det känns. Jag brukar trösta mig med att "ont krut förgås inte så lätt". Om 13 da´r kommer du att vara i högform. Då kommer vi och hejar!

2013-02-18 @ 13:54:13
Postat av: Matilda

Ahh, lite hypokondri blandat med google och flashback. Kan inte bli bättre ;-)krya på dig

2013-02-18 @ 18:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0