Häpåre!

Nu har gänget lämnat D'dorf och jag är alldeles ensam i lägenheten. (Nej inte helt ensam. Jag har ju två madrasser, kuddar och en TV utan antennkabel...) Även om uppdateringen här är dålig så händer det grejer i D'dorf. Det som händer mest är att det regnar. Man trodde ju att man skulle få sommar och sol när man åkte ner till Kontinenten. Emellanåt kikar hon iaf fram. Solen alltså.

En öl vid Rhen. Jag tycker tydligen om öl nu. Jag har kommit på mig själv med att köpa öl alldeles frivilligt flera gånger. (De har kollat leg på mig på Lidl också, nämnde jag det? 16 år är åldersgränsen.)

Rosa Faran, Kevkev och Micke på lysrörsbänkarna som lyser på nätterna i Hofgarten.

 

 

I fredags åkte vi som sagt till Köln med klassen. Domen var gigantisk och jag gillade det här fönstret.

 

 

Efter domen gick vi till ett museum. Det hade varit Gestapos högkvarter under VK2. I källaren fanns fängelseceller som var pyttesmå. De var gjorda för 1-3 fångar tror jag men under de sista åren monterades sängarna ner så att fler fångar skulle få plats. Upp till 33 fångar fick sitta (eller snarare stå eftersom de inte fick plats att sitta) i samma cell. På väggarna i cellerna var det klottrat en massa. Vi fick en guidad tur men tyvärr fick vi inte så mycket tid att gå runt själva.

 

 

Bengan hittade en banan utanför museet. Han säger att det finns många sånna i Tyskland men jag har bara sett en.

 

På kvällen kom the gang. +1. Men det är En helt annan historia :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0